Idealna okładka

Okładka to pierwszy element, który widzimy (i czujemy) mając w ręku gotowy planer czy notes. Bardzo ważne jest więc, żeby już w tym momencie przekazać odbiorcy ideę, na której nam zależy. Jest to też doskonały moment, aby przedstawić markę i jej filozofię. Właśnie tymi punktami kierujemy się przygotowując projekt okładki, który przy okazji każdej realizacji wykonywany jest indywidualnie. Nie korzystamy z gotowych szablonów, a materiały w każdym przypadku dopasowane są do konkretnej realizacji. Okładka jest zdecydowanie tym elementem, który sprzedaje produkt - musi więc zarówno dobrze wyglądać, jak i być dobra jakościowo.

Tworząc personalizowane planery Lady Planer zaprojektowaliśmy tysiące indywidualnych okładek. Często były dosłownym przelaniem opisu klienta na projekt, jeszcze częściej projektowaliśmy je w oparciu wyłącznie o zdawkowe informacje. W obydwu przypadkach czujemy się tak samo dobrze, więc decydując się na współpracę z nami nie trzeba mieć w głowie konkretnego obrazu. Klienci mogą przesyłać nam także gotowe projekty od swoich grafików, a my profesjonalnie przygotujemy je do druku - w tej kwestii jest u nas pełna dowolność.


Rodzaje okładek

Zdecydowanie najwięcej możliwości daje nam okładka drukowana. Drukujemy na niej dowolny projekt w kolorach CMYK. Aby go urozmaicić, możemy użyć jako podłoża do drukowania także papieru kolorowego lub ekologicznego. Końcowy efekt pokrywamy dowolnym laminatem, który utrwala całą okładkę. Naszym najczęstszym wyborem i poleceniem jest laminat matowy odporny na zarysowania. Jest wręcz niezniszczalny i utrzymuje okładkę w doskonałym stanie przez długi czas. Dodatkowo daje on możliwość czyszczenia okładki na mokro, lekko wilgotną ściereczką, ponieważ jest całkowicie wodoodporny. Na folię ochronną możemy nanieść ozdobne złocenie metaliczną folią, w kolorze złotym, srebrnym lub bardzo pożądanym ostatnio rose gold.


Innym sposobem na stworzenie okładki jest pokrycie jej materiałem, np. lnem lub bawełną, albo skórą ekologiczną. Te rozwiązania mogą podkreślić charakter niektórych realizacji. Okładka lniana będzie na przykład idealnym wyborem w przypadku planera z ideą eko, w połączeniu z papierem ze 100% recyklingu. Należy jednak pamiętać, że tak wykonane okładki mają ograniczone możliwości znakowania. Tutaj nie możemy już nanieść druku, więc zostaje nam tłoczenie, ewentualnie hot-stamping (który jest już jednak mniej ekologiczny - trzeba o tym pamiętać, jeśli zależy nam na tym aspekcie). Także kolor takiego materiału będzie ograniczony, ponieważ mamy do dyspozycji wyłącznie gamę kolorystyczną stworzoną przez producenta.


99% naszych realizacji ma okładkę twardą wykonaną metodą kaszerowania. Jest ona najbardziej trwała i najlepiej prezentuje się w przypadku każdego produktu. Wygląda też najbardziej profesjonalnie. Na specjalne życzenie klienta możemy wykonać także okładkę miękką, z różnego rodzaju materiałów, które dopasowujemy indywidualnie do każdego projektu.


Wewnętrzna strona okładki

Okładka wewnątrz nie jest mniej ważna niż jej zewnętrzna strona. Zdecydowanie dopełnia ona całość projektu, może też zawierać dodatkowe treści. Jest to doskonałe miejsce na dane firmy, motywujący cytat lub treści uzupełniające zawartość produktu (np. przeliczniki miar i wag w przypadku przepiśnika). Jeśli nie planujemy zawierać na wewnętrznej stronie okładek dodatkowych treści, możemy wyróżnić je wyglądem. Mogą być one wykonane z dokładnie takiego samego materiału jak wierzch okładki lub zupełnie innego, kontrastującego. Można wykonać je zarówno z papieru gładkiego, jak i ekologicznego z wtrąceniami, np. zawierającego fusy z kawy, które tworzą niepowtarzalny wzór lastryko. Taki wybór może też mieć głębsze nawiązanie bezpośrednio do marki - papier z kawą sprawdzi się świetnie, na przykład, w przypadku hurtowni kawy lub producenta kosmetyków z zawartością tej rośliny. Możemy też postawić na pełną personalizację i nadrukować na wewnętrznej stronie firmowy pattern.


Kieszonki na dokumenty

Wewnętrzną stronę okładki dopełnić mogą kieszonki na dokumenty. To bardzo wdzięczny i przydatny dodatek, uwielbiany przez naszych klientów. Udoskonalą cały projekt i go wzbogacą - planery czy notesy z kieszonkami wydają się być bardziej wartościowe niż te bez nich. Kieszonki mogą mieć także przeznaczenie dopełniające całość planera i nawiązujące do jego idei. Planer przeznaczony do monitoringu zdrowia nie mógłby się przecież obejść bez kieszonki z napisem “wyniki badań”. Odbiorcy uwielbiają taką wartość dodaną, warto więc wziąć pod uwagę różnego rodzaju rozwiązania w swoich realizacjach. Materiał kieszonki może być dokładnie taki sam jak wewnętrzna i/lub zewnętrzna strona okładki lub zupełnie inny, wyróżniający się. Doskonale sprawdzają się obydwie opcje - taki wybór należy przemyśleć analizując cały koncept. Jeszcze jedną kwestią do przemyślenia jest położenie kieszonki. Może się ona znajdować na wewnętrznej stronie przedniej lub tylnej okładki, jak i na obydwu. Ta decyzja również zależy od przeznaczenia planera.


Metalowe narożniki

Zwieńczeniem całości będą zdecydowanie metalowe narożniki. To doskonały sposób na dopełnienie każdego egzemplarza. Okładka z metalowymi narożnikami wydaje się bardziej wartościowa, skończona, charakterna. Metalowe narożniki można dopasować do projektu zarówno kolorem, jak i kształtem. Naszym faworytem są proste narożniki w trzech kolorach, srebrnym i złotym w wersji błyszczącej oraz czarnym w wersji matowej. Dostępne są one w różnych rozmiarach, które dopasowuje się przede wszystkim do formatu planera. Oczywiście oprócz funkcji ozdobnej, metalowe narożniki są doskonałym zabezpieczeniem brzegów okładki. Każdy upadek planera na podłogę to nieestetycznie zgniecione rogi, metalowe narożniki je przed tym skutecznie chronią.